Montesori materijali

Монтесори материјали за едукацију чула


Розе кула
Састоји се од десет розе коцака градираних по величини (стране су од 1 цм до 10 цм). Свака коцка се носи на тепих и ређа се кула. Контрола грешке је визуелна и уколико се коцке не поређају редом, кула ће пасти. Ређајући кулу дете развија крупну моторику (преношење једне по једне коцке, ређање уз сагињање, чучање, устајање, враћање једне по једне коцке на место), ситну моторику (ређање), мишљење (поређење, процењивање како се коцке ређају по реду од највеће до најмање), концентрацију и пажњу, самосталност (индивидуални рад), говор (велико-мало, веће-мање, велико-веће-највеће, мало-мање-најмање, коцка, ређање), вољу (способност да истраје у ређању), уз социјални развој уколико детету неко друго дете помогне у ређању. Индиректно, ређање упознаје дете на чулном нивоу са децималним системом (10 предмета чине материјал), геометријским телима и запремином.



Блок цилиндри 

Четири блока са по 10 цилиндара који се разликују по величини, висини и дебљини представљајући детету на јасан начин квалитете који се у иначе у природи ретко могу срести на такав начин. Ређајући цилиндре, почев од једног блока, па до четири истовремено, дете развија фину моторику (три прста за држање оловке хватањем цилиндара за ручку), мишљење (поређење, процењивање, закључивање о месту сваког цилиндра у блоку), концентрацију и пажњу, самосталност (индивидуални рад), вољу (способност да истраје у одлуци да поређа све цилиндре), говор (велико-мало, веће-мање, мало-мање-најмање, велико-веће-највече; танко-дебело, тање-дебље, танко-тање-најтање, дебело-дебље-најдебље; високо-ниско, више-ниже, високо-више-највише, ниско-ниже-најниже; цилиндар, отвор, блок), развија се социјално, уколико му друго дете помогне у ређању или захедно са другим дететом ређа. Основе математике се усвајају на чулном нивоу, јер сваки блок има по 10 цилиндара и сваком отвору одговара само један цилиндар (однос 1:1).



Браон степенице

Материјал се састоји од десет четвоространих призми градираних по ширини (дужина је константна, 20 цм, стране су од 1 цм до 10 цм), чији односи у обиму су исти као код серије бројева од 1 до 10 на квадрат (друга по ширини призма се састоји од 4 најужих, трећа од 9 итд, односно 12,22,32...,82,92,102). Дете носи једну по једну призму на тепих, измеша их и ређа од најшире до најуже или од најуже до најшире призме. Контрола грешке је визуелна, јер уколико призме нису редом поређане, степенице не расту односно опадају правилно. Ређањем браон степеница дете развија крупну моторику (преношење једне по једне призме, ређање уз сагињање, чучање, устајање, враћање једне по једне призме на место), ситну моторику (ређање), мишљење (поређење, процењивање како се призме ређају по реду), концентрацију и пажњу, самосталност (индивидуални рад), говор (широко-узано, шире-уже, широко-шире-најшире, узано-уже-најуже, призма, ређање), вољу (способност да истраје у ређању), уз социјални развој уколико детету неко друго дете помогне у ређању. Индиректно, ређање упознаје дете на чулном нивоу са децималним системом (10 предмета чине материјал), геометријским телима и запремином.


Црвени штапови

Састоји се од десет црвених штапова градираних по дужини (од 10 цм до 1 м), чији односи су исти као код серије бројева од 1 до 10 (други штап се састоји од два најкраћа, трећи од три најкраћа итд, односно 1,2,3...,8,9,10). Ређајући црвене штапове дете развија крупну моторику (преношење једног по једног штапа, ређање уз сагињање, чучање, устајање, враћање на место), ситну моторику (ређање), мишљење (поређење, процењивање како се штапови ређају по реду од најдужег до најкраћег), концентрацију и пажњу, самосталност (индивидуални рад), говор (кратко-дугачко, краће-дуже, кратко-краће-најкраће, дуго-дуже-најдуже), вољу (способност да истраје у ређању), уз социјални развој уколико детету неко друго дете помогне или ређа заједно са другим дететом. Индиректно, ређање упознаје дете на чулном нивоу са концептом децималног система, геометријским телима и запремином.


Геометријска тела

Геометријска тела се опипавају, окрећу и разгледају са свих страна, а називи се на тај начин лако памте. Познавање геометријских тела обогаћује начин на који дете посматра и доживљава свет, каснији рад у области геометрије, подстиче интересовање за геометрију и уметност.

Tekst - Copyright © 2015 Srpska Montesori asocijacija

Коментари

Популарни постови са овог блога